Beste CRM-systemer

Beste crm programmer

Vår konklusjon: Totalt beste løsning er Hubspot.

Hold orden på salgene og skaff deg et godt CRM-system!

Det finnes mange programmer på markedet - vi har testet en god del av de og deler det med deg nedenfor.

Topp 3 CRM-verktøy

  • Beste totalt sett: Hubspot
  • Beste for små bedrifter: ActiveCampaign
  • Beste for fleksibilitet: Freshsales

Det finnes ulike typer CRM programmer og kompleksitet.

Hubspot CRM

Et av verdens mest brukte CRM systemer og kanskje også et av de mest kjente. Ikke bare er det et knall produkt, de har også svært god veiledning på hvordan du bør gjøre markedsføring og salg. Du velger ikke feil om du går for Hubspot, ha bare et øye på prisen. Det baller fort på seg hvis du legger til mange markedskontakter som du skal sende mail til.

Din CRM-strategi er det første du må bestemme

Å ha en god plan for hva man ønsker å bruke et kundeverktøy til er viktig. Dette vil gjøre det enklere å bestemme seg for et system.

Norske CRM-systemer

Det finnes også noen norske CRM-systemer, men de aller fleste er basert i utlandet. Med mindre du ønsker at språket i grensesnittet skal være på norsk så er det ikke nødvendigvis så mange fordeler med å ha et norsk system, ettersom funksjonaliteten gjerne er den samme og ikke spesielt for norske forhold.

Ofte stilte spørsmål

Hva er en enkel definisjon av et CRM-system?

CRM er et system for håndtering av salg, markedsføring og kundestøtte. Enkelt forklart så er formålet å gjøre det enklere å skaffe nye kunder og ta vare på de du allerede har.

Hva er et CRM-system?

Et CRM-system er programvare som gjør det enkelt å holde oversikt over salg og selve kundeforholdet. CRM står for Customer Relationship Management og hjelper deg med å utvikle og håndtere forholdet til dine kunder og ikke minst konvertere salgsprospekter og leads til kunder og ivareta eksisterende kunder. CRM-systemer er et svært nyttig verktøy som gjør det enkelt å ha oversikt over alle dine kontakter som relevante for virksomheten.

Hva betyr CRM?

CRM står for Customer Relationship Manager eller et system for forvaltning av kundeforhold. På norsk så kalles det kunderelasjonshåndtering og er sentral i forhold til å skaffe nye kunder og ivareta eksisterende.

Customer Relationship Management er en prosess som hjelper virksomheter med å administrere og forbedre kundeforhold.

Begrepet 'customer relationship management' brukes ofte om hverandre med CRM, som står for customer relationship management. CRM er imidlertid bare ett av mange verktøy som kan brukes til å administrere kundeforhold.

CRM-er brukes i ulike bransjer som bank, telekom, detaljhandel og helsevesen. De brukes også av både små bedrifter og store bedrifter fordi de gir et bredt spekter av fordeler for begge involverte parter.

Hva er historien bak?

CRM-systemet har eksistert i lang tid og har utviklet seg over tid med de endrede behovene til moderne bedrifter. Den første registrerte bruken av begrepet var i 1977 da det ble brukt i en bok om markedsføring av Neil Borden. I dag er det mange forskjellige typer CRM-systemer som er tilgjengelige for bedrifter på markedet, hver med sitt eget sett med spesifikke funksjoner og fordeler.

Del artikkel
You’ve successfully subscribed to Compare.no
Welcome back! You’ve successfully signed in.
Great! You’ve successfully signed up.
Success! Your email is updated.
Your link has expired
Success! Check your email for magic link to sign-in.
Please enter at least 3 characters 0 Results for your search